انواع دستگاه cnc چوب

دستگاه CNC

برای خرید دستگاه CNC رومیزی با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۵۴۰۰۲۱۶۸

دستگاه CNC چیست؟

دستگاه CNC چیست؟ دستگاه سی ان سی در اصل از علم مکاترونیک ساخته شده است. مکاترونیک ترکیب دو علم الکترونیک و مکانیک هست که به اصطلاح مکاترونیک اسم برده می شود.

حالا علم مکاترونیک در سی ان سی چیست؟ اگر این علم را بشناسیم متوجه می شویم دستگاه cnc چیست.

ابتدا cnc را که مخفف Computerized Numerical Control هست را توضیح می دهیم و بعد اجزای الکترونیکی و مکانیکی آن را به صورت مختصر شرح می دهیم. 

حالا این مخفف یعنی چه. اگر به صورت ساده بخواهیم توضیح بدهیم بدین معنی هست که یک کامپیوتر که محاسبات عددی انجام می دهد یک سازه مکانیکی را حرکت می دهد. به همان دقت که وجود دارد. یعنی اگر کامپیوتر یک عدد ۱۰ را به دستگاه سی ان سی بفرستد قطعا دستگاه سی ان سی ۱۰ میلی متر جا به جا می شود(فرض اینکه واحد میلی متر باشد). این معنای کلی و ساده دستگاه سی ان سی هست.

برش چوب با CNC رومیزی

دستگاه CNC کوچک

تکنولوژی آنقدر پیشرفت کرده است که با کمترین هزینه ها و حتی با محدودترین فضای ممکن کارهای فوق العاده و سطح بالایی را میتوانید با دستگاه CNC کوچک و رومیزی انجام دهید. ساخت کتیبه ها چوبی و فلزی، برش شابلون، ساخت محصولات چوبی، ساخت ظروف چوبی، برش محصولات پازلی و…..

برای خرید دستگاه CNC کوچک رومیزی به تیم CNC98 اعتماد کنید و همین الان با مشاوره های فروش ما تماس حاصل نمایید.

ویژگی های دستگاه CNC رومیزی

همانطور که مختصر از دستگاه سی ان سی سر درآوردید باید اضافه کنم که این دستگاه شامل قسمت کنترل و مکانیک هست که قسمت کنترل از طریق ارتباط با کامپیوتر و دریافت دستور از کامپیوتر به مکانیک دستور می دهد که چگونه حرکت کند. در اصل ابتدای این حلقه نقشه ای هست که در کامپیوتر کشیده شده است و در مرحله بعد کامپیوتر مختصات این نقشه را به قسمت کنترل CNC ارسال می کند و بعد قسمت کنترل دستگاه به هر محور دستور می دهد که حرکت کنند.

البته دستگاه CNC از اجزای پیچیده تری تشکیل شده است و آنقدر این موضوع گسترده هست که بهتر است که در مقالات جدا به آن پرداخته شود.

برای فهم بیشتر یک ویدیو از کارکرد دستگاه CNC بر روی چوب می گذاریم تا شما عزیزان مشاهده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با واحد فروش