قیمت دستگاه منبت کاری کوچک

دستگاه CNC منبت

برای خرید دستگاه CNC رومیزی با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۵۴۰۰۲۱۶۸

قیمت دستگاه منبت کاری کوچک

دستگاه CNC چیست؟ دستگاه سی ان سی در اصل از علم مکاترونیک ساخته شده است. مکاترونیک ترکیب دو علم الکترونیک و مکانیک هست که به اصطلاح مکاترونیک اسم برده می شود.

حالا علم مکاترونیک در سی ان سی چیست؟ اگر این علم را بشناسیم متوجه می شویم دستگاه cnc چیست.

ابتدا cnc را که مخفف Computerized Numerical Control هست را توضیح می دهیم و بعد اجزای الکترونیکی و مکانیکی آن را به صورت مختصر شرح می دهیم. 

قیمت دستگاه منبت کاری کوچک بستگی به چند پارامتر مهم دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

منبت کاری دستگاه CNC کوچک

دستگاه CNC کوچک

قیمت دستگاه منبت کاری کوچک به چند مورد بسیار مهم ربط دارد که ما در این مقاله می خواهیم به این موارد اشاره کنیم و برایتان به صورت ساده شرح بدهیم.

اول باید نوع دستگاه CNC مناسب برای کار منبت را بشناسیم که چه خصوصیاتی باید داشته باشد که مناسب کار باشد. البته دستگاه های منبت در ابعاد مختلف می تواند وجود داشته باشد که هیچ کدام از لحاظ کارایی تفاوتی ندارند و فقط ابعاد کاری که میتوانند منبت را انجام دهند متفاوت است.

دستگاه CNC منبت کاری باید از لحاظ دقت خوب و دقیق باشد. برای اینکه چنین دستگاهی را داشته باشیم می بایست دستگاه با هر تکنولوژی ساختی یعنی تسمه تایمینگ یا بال اسکرو که باشد به طور درست عمل کند. یعنی ما از سلامت دستگاه اطمینان داشته باشیم. مثلا نباید تسمه های دارای کشش اضافه شده باشند یا بال اسکرو در جایی از کار لقی یا گیر کردن داشته باشد. اگر اینطور باشد دستگاه سی ان سی عملکرد خوبی را برای منبت ندارد.

دستگاه منبت کاری کوچک بهتر است از سرعت خوبی هم برخوردار باشد زیرا گاهی بعضی از نقشه های منبت کاری بسیار طولانی اجرا می شوند و سرعت می تواند پارامتر خوبی باشد که به کمک صنعتگر بیاید. در دستگاه های CNC تخت که با بال اسکرو ساخته شده اند بهتر است که از قطر بیشتر بال اسکرو استفاده شود تا دستگاه سرعت بالاتری داشته باشد.

ویژگی های دستگاه CNC رومیزی

همانطور که گفتیم مواردی هستند که قیمت دستگاه منبت کاری کوچک را تحت تاثیر قرار می دهند. یکی از این ها نوع دستگاه است. یعنی تگنولوژی که در دستگاه به کار رفته است چه چیزهایی است. به عنوان مثال بال اسکرو است یا تسمه تایمینگ. و یا مثلا از اسپیندل چند وات استفاده شده است و همچنین ریل ها و واگن ها از چه عرضی بهره می برند. همه این پارامترها بر روی قیمت دستگاه  تاثیر میگذارد. البته ابعاد هم یکی از پارامترهای مهم و تاثیر گذار در قیمت است اما معمولا کسانی که در خانه یا کارگاه های کوچک از این نوع دستگاه ها استفاده میکنند از ابعاد کوچکتر نهایتا ۸۰*۸۰ سانتی متر استفاده میکنند. البته کسانی که صنعتگران و هنرمندان در کارگاه های بزرگتر هستند با ابعاد بزرگتر تا ۱۲۰ سانتی متر کار منبت کاری انجام می دهند.

برای کار با دستگاه CNC منبت به چه چیزهای نیاز داریم

برای اینکه با دستگاه های سی ان سی رومیزی برای منبت کاری بتوانید کار کنید باید به چند نکته توجه کنید. وسایلی هم مشخصا برای چنین کاری نیاز پیدا خواهید کرد. اولا باید نقشه درست و حرفه ای از منبتتون داشته باشید تا یک کار تمیز برای اجرا بر روی چوب داشته باشید. معمولا چنین نقشه هایی توسط نقشه کش حرفه ای تهیه می شود. البته شرکت ما CNC98 در زمینه آموزش برای طراحی نقشه هاتان در کنار شما است تا بتوانید خودتان نقشه های منبت کاریتان را بکشید و از آن لذت ببرید.

دومین چیزی که برای کار با دستگاه CNC منبت کاری نیاز دارید دو عدد فرز است. یکی از این فرز ها جهت خشن کاری و بار برداری زیاد از قطعه چوبیتان مورد استفاده قرار گیرد و یکی دیگر که معمولا فرزی با نوک تیز تر است برای عمل نهایی یا به اصطلاح Finishing مورد استفاده قرار گیرد.

از لوازمی دیگری که مورد نیازتان خواهد شد یک گیره است تا قطعه چوبی تان را به صورت درست در زیر دستگاه محکم نگه دارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با واحد فروش