قیمت دستگاه cnc سه بعدی

منبت CNC رومیزی

برای خرید دستگاه CNC رومیزی با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۵۴۰۰۲۱۶۸

دستگاه CNC چیست؟

دستگاه CNC چیست؟ دستگاه سی ان سی در اصل از علم مکاترونیک ساخته شده است. مکاترونیک ترکیب دو علم الکترونیک و مکانیک هست که به اصطلاح مکاترونیک اسم برده می شود.

حالا علم مکاترونیک در سی ان سی چیست؟ اگر این علم را بشناسیم متوجه می شویم دستگاه cnc چیست.

ابتدا cnc را که مخفف Computerized Numerical Control هست را توضیح می دهیم و بعد اجزای الکترونیکی و مکانیکی آن را به صورت مختصر شرح می دهیم.

آیا دستگاه CNC سه بعدی هستند؟

بله، تقریبا هیچ دستگاه سی ان سی ای نیست که سه بعدی نباشد. چرا؟ زیرا دستگاه سی ان سی در سه محور حرکتی تا پنچ محور حرکتی حرکت میکند. رایج ترین این دستگاه ها سه محور هستند. یعنی دستگاه سی ان سی در محورهای X(افقی) Y(عمودی) و Z(ارتفاع) حرکت می کند. حرکت در سه محور یعنی فضای سه بعدی را این دستگاه های در اختیارتان می گذارند.

منبت بر روی چوب با CNC

با دستگاه CNC سه بعدی چه چیزهایی را میتوانیم درست کنیم؟

هر چیزی اعم از منبت بر روی چوب، حک و حکاکی روی چوب و فلز، ساخت کتیبه، ساخت قطعات صنعتی و ساخت اشکال با دستگاه سی ان سی رومیزی قابل ساخت است. برای دستگاه سی ان سی هیچ فرقی نمی کند که به آن چه برنامه ای داده اید مثلا چهره یک اسب بال دار با همه پیچیدگی هایش را از دستگاه ساخته اید به صورت سه بعدی در بیاورد مهم این است که این دستگاه می تواند حتی طرحی با جزییات بیشتر را با دقت اجرا کند.

یک دستگاه سی ان سی رومیزی کار طرح های سه بعدی را با وجود اینکه شما با دستگاه درست کار کنید و نقشه مناسب طراحی کنید و از فرز درستی استفاده کنید به راحتی و زیبایی طرح را اجرا می کند.

قیمت دستگاه CNC سه بعدی 

برای دانستن قیمت دستگاه CNC باید به چند نکته توجه کنیم. ابتدا تکنولوژی ساخت دستگاه است. یعنی باید بدانیم دستگاهی که میخواهیم خریداری کنیم از لحاظ بدنه و سیستم انتفال نیرو و اسپیندل یا کنترلر دارای چه پارامترهایی هستند. مثلا دستگاه بدنه سنگین با سیستم انتفال نیرو بال اسکرو و اسپیندل ۲.۲ کیلووات در مقابل دستگاه بدنه پروفیل آلومینیوم و سیستم انتفال نیرو تسمه تایمینگ و اسپیندل ۷۵۰ وات قیمت متفاوتی قطعا خواهند داشت. مورد بعدی که باید در قیمت دستگاه های CNC توجه شود ابعاد دستگاه است. به طبع دستگاه با ابعاد بزرگتر گرانتر است. مورد بعدی هم باید به قدرت دستگاه توجه کرد که این قدرت بی ارتباط با نوع سیستم ساختی که برای دستگاه انتخاب می شود ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با واحد فروش