قیمت دستگاه CNC خانگی

CNC دقیق بال اسکرو

خرید و ارتباط با واحد فروش دستگاه CNC رومیزی تماس بگیرید: ۰۹۳۵۴۰۰۲۱۶۸

قیمت دستگاه CNC خانگی

در ابتدا باید بگوییم CNC خانگی چیست و فرق آن با CNC های صنعتی و بزرگ و البته گران چه چیزهایی هست. دستگاه CNC ماشینی است که با دریافت برنامه از کامپیوتر به صورت اتوماتیک کاری و البته حرکتی را بر روی قطعه کار انجام می دهد. 

دستگاه های CNC خانگی اگر بخواهیم تعریفی از آن بکنیم دستگاه های کوچک، معمولا رومیزی و سبک اند که متقابلا با دستگاه های بزرگ و سنگین و گران صنعتی بسیار متفاوتند. با اینکه کاری که هر دو دستگاه انجام می دهند ماهیتا یک نوع کار است اما از لحاظ کیفیت، سرعت و قدرت با یکدیگر متفاوتند.

قطعا دستگاه های CNC خانگی و رومیزی کاری که دستگاه های صنعتی بزرگ در صنایع انجام می دهند را نمی توانند انجام بدهند اما اگر تناسبی از قیمت و هزینه های جابه جایی و نگهداری این دو نوع دستگاه را کنار هم بگذاریم و خروجی کاری که انجام می دهند را مقایسه کنیم می بینیم چقدر دستگاه های CNC خانگی مقرون به صرفه و بهینه اند. 

CNC کوچک

ویژگی های دستگاه CNC خانگی و رومیزی 

اگر ساده و کوتاه بخواهم بگویم که CNC خانگی و اصطلاحا رومیزی چه ویژگی هایی دارد به موارد زیر اشاره می کنم

  •  ارزان
  • سبک
  • ضریب اطمینان بالا
  • کوچک و کم جا
  • هزینه تعمیر و نگهداری پایین
  • کاربردهای فراوان

قیمت های دستگاه CNC رومیزی به چه معیارهایی مربوط است؟

قیمت دستگاه CNC خانگی به چندین معیار اساسی و مهم مربوط است. یک از این معیار ها ابعاد دستگاه است. ابعاد به دلیل استفاده بیشتر و بزرگتر از قطعات قیمت دستگاه ها را بالا می برد و همچنین به دلیل اینکه ابعاد صرفا با اضافه شدن طول بزرگ نمی شود و معمولا از لحاظ تقویت شدن بدنه باید توجه بگیرد معمولا ابعاد بزرگ باید بدنه هم تقویت بشود تا دقت دستگاه بهم نریزد.

مورد دوم در تعیین قیمت دستگاه CNC خانگی و رومیزی مکانیزم ها حرکتی است. مثلا دستگاهی که از چرخ استفاده می کند قیمت کمتری نسبت به ریل و واگن دارد و یا استفاده از بال اسکرو قیمت و حساسیت بالاتری دارد نسبت به تسمه تایمینگ. پس مکانیزم ها در قیمت دستگاه CNC مهم و تعیین کننده است.

سومین مورد کیفیت ساخت دستگاه است. مثلا یک کنترل ناشناخته و ضعیف در مقابل کنترل شناخته شده و پر امکانات با قابلیت ها بیشتر قیمت بیشتری دارد و کسانی که می خواهند CNC تهیه کنند به این موارد توجه نمی کنند و حتی گاهی فریب قیمت ارزان تر دستگاه های CNC می خورند. از دیگر موارد قیمت نیز برند ها و جنس موارد مصرفی دستگاه است. به عنوان مثال استفاده از پروفیل ها آلومنیومی با کیفیت در مقابل پروفیل های کم کیفیت و غیر استاندارد باعث افزایش هزینه یک دستگاه می شود.

کوچکترین دستگاه cnc

دستگاه CNC ارزان بخرم یا گران

برای تهیه دستگاه CNC باید سنجیم که برای چه کاری میخواهیم و بزرگترین ابعادی که مورد نیازمان هست چقدر است و سعی کنیم فریب بازار گرمی های کسانی که می خواهند به ترفند های مختلف شما را با ابعاد بزرگتر و قیمت کمتر فریب بدهند را نخوریم. اگر دیدید دستگاهی هم ارزان هست هم با ابعاد بزرگ و هم با کیفیت است حتما شک کنید و با تحقیق بیشتر و تکمیل کردن اطلاعاتان دست به انتخاب درست تری بزنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با واحد فروش