اجزای دستگاه برش لیزر CO2

اجزای لیزر برش CO2

اجزای دستگاه برش لیزر CO2 و کاربردهای آن، دستگاه برش لیزر CO2 یکی از تکنولوژی‌های پیشرفته و موثر در صنعت برش و حکاکی مواد مختلف است.
این دستگاه با استفاده از پرتو لیزر CO2، قادر به برش و حکاکی موادی همچون چوب، پلاستیک، فلزات نرم و حتی پارچه می‌باشد. دستگاه برش لیزر CO2 اساساً از یک لیزر، سیستم هدایت نور، سیستم CNC، مشعل برش، کنسول، منبع گاز، منبع آب و سیستم اگزوز با توان خروجی ۰.۵-۳ کیلو وات تشکیل شده است.
دستگاه برش لیزر CO2  از ۱۷ قسمت تشکیل شده که این قسمت ها اجزای اصلی تشکیل دهنده این سیستم می باشند. در ادامه به معرفی و توضیح ۱۱ قسمت اصلی می پردازیم.

عملکرد هر سازه از تجهیزات برش لیزر CO2 به شرح زیر است:

تجهیزات برش لیزر CO2 یکی از ابزارهای حیاتی در صنعت برش و حکاکی می باشد. عملکرد هر سازه از این تجهیزات بسیار حیاتی است و باید با دقت و دقت بالا انجام شود. 

۱. منبع تغذیه لیزر: یکی از اجزای مهم در این تجهیزات، منبع تغذیه لیزر است که برق ولتاژ بالا را برای تیوب لیزر فراهم می کند. نور لیزر تولید شده از آینه های بازتابنده عبور می کند و سیستم هدایت نور لیزر را به جهت مورد نیاز قطعه کار هدایت می کند.

این فرآیند به دقت و دقت بالایی نیاز دارد تا بتوان بهترین نتایج را در برش و حکاکی قطعات داشت. به همین دلیل، اهمیت استفاده از تجهیزات برش لیزر CO2 با کیفیت و قابل اعتماد بسیار زیاد است.

۲. نوسان ساز لیزری (یعنی تیوب لیزر): تجهیزات اصلی برای تولید نور لیزر. این تیوب ها از گازهای خاصی مانند دی اکسید کربن به عنوان منبع اصلی نور لیزر استفاده می کنند. در واقع، تیوب لیزر نقش اساسی در تولید و انتقال نور لیزر به قطعه کار را ایفا می کند.
نوسان ساز لیزری باعث تولید نور لیزر مطلوب و قدرتمند می شود و از آن جهت اهمیت بسزایی در عملکرد تجهیزات برش لیزر CO2 دارد. این تیوب ها باید دقیقاً تنظیم شده و بهینه شده باشند تا بتوانند نور لیزر با کیفیت و قدرتمندی تولید کنند.
به طور خلاصه، نوسان ساز لیزری یا تیوب لیزر، به عنوان یکی از تجهیزات اصلی برای تولید نور لیزر در تجهیزات برش لیزر CO2، نقش بسیار حیاتی و اساسی در عملکرد و کارایی این تجهیزات دارد و باید با دقت و دقت بالا مورد استفاده قرار گیرد.

تیوب لیزر برش CO2

۳. آینه های بازتابنده: آینه‌های بازتابنده یکی از اجزای اساسی در تجهیزات برش لیزر CO2 هستند که نور لیزر را در جهت مورد نیاز هدایت می‌کنند. این آینه‌ها نقش بسیار مهمی در انتقال نور لیزر به قطعه کار دارند و باید با دقت و دقت بالا مورد استفاده قرار گیرند.
برای جلوگیری از خرابی مسیر تیر لیزر، تمام آینه‌ها باید روی روکش‌های محافظ قرار گیرند. این روکش‌ها به عنوان یک لایه محافظ و ایمنی بر روی آینه‌ها قرار می‌گیرند تا از آسیب و خرابی آینه‌ها در اثر تماس مستقیم با تیر لیزر جلوگیری کنند.
به طور کلی، آینه‌های بازتابنده در تجهیزات برش لیزر CO2 نقش بسیار حیاتی و اساسی دارند و باید با اهتمام و دقت بالا مورد استفاده قرار گیرند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن نور لیزر را به قطعه کار هدایت کنند و از خرابی مسیر تیر لیزر جلوگیری کنند.

آینه لیزر برش CO2

۴. مشعل برش: عمدتا شامل قطعاتی مانند بدنه تفنگ لیزری، لنز فوکوس و نازل گاز کمکی و غیره است.

مشعل لیزر برش CO2

۵. میز کار: برای قرار دادن قطعه برش استفاده می شود و می تواند با دقت طبق برنامه کنترل حرکت کند که معمولاً توسط یک موتور پله یا سروو موتور هدایت می شود.

میز کار لیزر برش CO2

۶. دستگاه راندن مشعل برش(محور انتقال): برای به حرکت درآوردن مشعل برش برای حرکت در امتداد محور X و محور Z طبق برنامه استفاده می شود. از قطعات انتقال مانند موتور و پیچ سرب تشکیل شده است. (از منظر سه بعدی، محور Z ارتفاع عمودی است و محورهای X و Y افقی هستند)

محور انتقال لیزر برش CO2

۷. سیستم CNC : اصطلاح CNC مخفف “کنترل عددی کامپیوتری” است. حرکت صفحه برش و مشعل برش را کنترل می کند و همچنین قدرت خروجی لیزر را کنترل می کند.

سیستم سی ان سی لیزر CO2

۸. پنل کنترل: برای کنترل کل فرآیند کار این تجهیزات برش لیزر CO2 استفاده می شود.

کنترلر لیزر برش CO2

۹. سیلندرهای گاز: شامل سیلندرهای گاز متوسط کار لیزری و سیلندرهای گاز کمکی. برای تامین گاز برای نوسان لیزر و تامین گاز کمکی برای برش استفاده می شود.

سیلندر گاز لیزر برش CO2

۱۰. چیلر آبی: برای خنک کردن لوله های لیزر استفاده می شود. تیوب لیزر وسیله ای است که انرژی الکتریکی را به انرژی نور تبدیل می کند.

اگر نرخ تبدیل یک لیزر  ۲۰٪ باشد، ۸۰٪ باقیمانده انرژی به گرما تبدیل می شود. بنابراین، چیلر آب برای از بین بردن گرمای اضافی برای حفظ عملکرد خوب لوله ها مورد نیاز است.

چیلر لیزر برش CO2

۱۱. پمپ هوا: برای تامین هوای تمیز و خشک لوله های لیزر و مسیر پرتو برای حفظ کارکرد عادی مسیر و بازتابنده استفاده می شود.

پمپ هوا دمنده لیزر برش CO2

ما با تصاویر و ویدیوها و مقالات ساده در مورد هر یک از اجزاء به جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت تا به شما کمک کند تا تجهیزات لیزر CO2 را بهتر بشناسید و بدانید که قبل از خرید واقعاً چه نوع دستگاهی برای کار و نیاز شما مناسب‌تر است.

همچنین می توانید  پس از آشنایی با این اجزا با تماس به تیم ما بهترین تصمیم را برای انتخاب و نوع دستگاه بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
تماس با واحد فروش