دستگاه برش لیزر CO2

دستگاه برش لیزر CO2

برای خرید دستگاه برش و حکاکی لیزر CO2  با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۵۴۰۰۲۱۶۸

تاریخچه دستگاه برش لیزر CO2 

بسیاری لیزر CO2 که درواقع همان تقویت نور انتشار تابش می باشد را به عنوان یک دستگاه صنعتی برای برش فلز می دانند. اما تاریخچه دستگاه برش لیزر CO2 به صد سال قبل بر می گردد. اولین کسی که نظریه کواننومی تابش نور که منجر به سااخت لیزر شد، توسط آلبرت انیشتین در سال ۱۹۱۷ بود.

دانشمندان دیگر نظریه انیشتین را توسعه دادند و در اواسط قرن نوزدهم با پیشرفت های بیشتری در زمینه لیزر روبرو شدیم.اولین نمونه اولیه لیزر پالسی به سال ۱۹۶۰ برمی گردد. به زودی پس از آن اولین لیزر گازی با قابلیت کار مداوم تولید شد. در دهه ۶۰، برش لیزری به عنوان یک راه حل دیده می شد. و طولی نکشید که مردم به فایده بلقوه صنعت در زندگی خود پی بردند.

بعد ها از لیزر در صنعت های دیگر استفاده شد و باعث پیشرفت های زیادی در این حوزه بودیم به طوری که در دهه ۷۰ از آن برای برش سرامیک و تیتانیوم اسفاده شد و به این صورت بود که بشر به استفاده از لیزر برای برش و حاکی غیر فلزات پی برده بود.

دستگاه لیزر CO2

دستگاه برش لیزر CO2 چگونه کار می کند.

در یک دستگاه برش لیزری Co2، نور زمانی تولید می شود که الکتریسیته از یک لوله پر از گاز با آینه هایی در دو انتها عبور می کند. یک آینه کاملاً بازتابنده است در حالی که آینه دیگر اجازه می دهد مقداری نور از آن عبور کند.

 این آینه ها پرتو لیزر را به داخل سطح متریالی که قرار است برش داده شود هدایت می کنند. این گاز معمولاً مخلوطی از دی اکسید کربن، نیتروژن، هیدروژن و هلیوم است.هر نوری که توسط لیزرهای Co2 تولید می شود در مقایسه با نور معمولی بسیار قدرتمند است. این به خاطر آینه هایی است که لوله گازها را بسته اند. این آینه‌ها بیشتر نوری را که از لوله عبور می‌کند منعکس می‌کنند و باعث می‌شوند که امواج نور با شدت بالا برود. 

از آنجایی که نور لیزر مادون قرمز است، برای چشم انسان نامرئی است. همچنین دارای طول موج بسیار طولانی است. می تواند مواد مختلفی از جمله پارچه، چوب، فلز، شیشه و کاغذ را برش دهد. گرمای شدید ناشی از این نور، موادی را که قرار است برش داده شود تبخیر می‌کند و یک برش یا حکاکی دقیق و صاف به جا می‌گذارد.

بسته به ظاهری که می خواهید روی متریال خود داشته باشید و اینکه چه متریالی را می برید یا حکاکی می کنید، تنظیمات سرعت و قدرت را می توان کاهش و افزایش داد.

مزایای استفاده از دستگاه حکاکی و برش لیزر CO2

استفاده از برش لیزری Co2 مزایای متعددی دارد.

فرآیند غیر تماسی – پرتو به طور فیزیکی با متریالی که روی آن کار می کند را لمس نمی کند. در عوض باعث ذوب شدن مواد در اثر حرارت شدید می شود. این کمترین آسیب را به مواد و دستگاه وارد می کند.

مصرف برق کم – دستگاه های برش لیزری هزینه های نگهداری پایینی دارند و فقط به قطعات جایگزین ارزان قیمت نیاز دارند.

روش ایمن تر – برش لیزری بسیار ایمن تر از سایر اشکال برش است زیرا از تیغه استفاده نمی کند. خود پرتو در یک لایت باکس کوچک محکم بسته شده است.

دقت باورنکردنی – لیزر CO2 برش های بسیار دقیق  را تولید می کنند که برش های تمیز و روکش صافی دارند.

بسیاری از کاربردها – برش لیزری فقط برای فرآیندهای تولید نیست – همچنین می توان از آن در بخش پزشکی و همچنین در هنر استفاده کرد.

برش لیزری Co2 یکی از سودمندترین شکل های برش موجود امروزی را ارائه می دهد. هنگامی که به چیزی نیاز دارید که دقیقاً برش داده شود، یا آثار هنری با جزئیات بالا را به زیرلایه های مختلف اضافه کنید، باید از دستگاه برش لیزری CO2 استفاده کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با واحد فروش