مکنده CNC

خرید مکنده سی ان سی

برای خرید دستگاه مکنده  CNC رومیزی با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۵۴۰۰۲۱۶۸

مکنده صنعتی چیست؟

یکی از ضروری ترین دستگاه هایی که در یک کارگاه چوب باید استفاده کرد دستگاه مکنده صنعتی نجاری یا مکنده cnc می باشد. دستگاه های مکنده صنعتی به گونه ای طراحی شده اند که قادر هستند با قدرت بالا ذرات چوب و همچنین تکه های چوب را به داخل خود مکش کنند. 

همچنین از مکنده های صنعتی علاوه بر صنعت نجاری می توان در کارگاه های صنعتی دیگر مانند برش سنگ، فلزات نرم ، پلکسی، PVC و انواع چوب  بهره برد .

مکنده CNC چیست؟

دستگاه های CNC  قابلیت کار بروی سطوح سنگt فلزات نرم، پلاستیک ، ام دی اف و چوب را دارد، هنگام کار با دستگاه های CNC بروی این سطوح همواره با ایجاد ذرات از جنس سطح زیر کار دستگاه CNC خواهیم بود که نیازمند جمع آوری این ضایعات از روی سطوح و محیط کار هستیم.

مکنده CNC بهترین دستگاه برای جمع آوری این ذرات قبل از پخش شدن در محیط کار را دارد و شما را از صدمات جسمی و محیطی این ذرات و همچنین از زمان و هزینه شما برای جمع آوری این ذرات بی نیاز می کند.

مکنده CNC

انواع مکنده CNC

مکنده CNC با توجه به تعداد دستگاه های CNC و محیط کارگاه  به دو دسته تک قلو و چند قلو تقسیم می شود.

مکنده CNC تک قلو

در صورتی که قصد استفاده از مکنده بروی دستگاه CNC و یا دستگاه های لیزر CO2 را دارید از این مکنده صنعتی می توان بهره برد. قدرت مکنده در این حالت بستگی به قدرت موتور و طراحی ورودی و خروجی دستگاه مکنده بستگی دارد.

مکنده CNC چند قلو

اگر به جز یک دستگاه CNC قصد استفاده از دستگاه مکنده بروی چند دستگاه CNC یا دستگاه های دیگر صنعتی و کارگاهی خود دارید، باید از دستگاه مکنده چند قلو استفاده کنید. تعداد وروردی های مکنده چندقلو به قدرت موتور دستگاه مکنده بستگی دارد و عواملی مثل طول لوله خورطومی در ورودی و خروجی دستگاه مکنده بروی عملکرد آن تاثیر گزار است.

ویژگی های دستگاه مکنده CNC

برای اینکه دستگاه مکنده صنعتی بهترین عملکرد را داشته باشد در کنار میزان قدرت الکترو موتور و تعداد دور آن  باید دارای محفظه انعطاف پذیر و پروانه مقاوم با طراحی مناسب و همچنین استفاده از قطر مناسب لوله خرطومی مکنده در ورودی و خروجی را  دارا باشد.

پروانه مکنده CNC

یکی از اصلی ترین قسمت تشکیل دهنده یک مکنده صنعتی پروانه آن میباشد که تاثیر بسیاری در مکش ذرات و و انتقال آن دارد.

به طور کلی در دستگاه های مکنده صنعتی از دو دسته فن استفاده می شود.

  • فن های سانتریفیوژ یا گریز از مرکز
  • فن های جریان محور

فن سانتریفیوژی یا گریز از مرکز

فن های سانتریفیوژی یا گریز از مرکز از متداول ترین فن های استفاده شده در دستگاه مکنده صنعتی می باشند زیرا قادرند با فشار و شرایط سخت کار کنند و تهویه مناسبی داشته باشند. فنهای ساانتریفیوژی .

در فن های سانتریفیوژی از پروانه های متنوع و تعداد پره های متفاوت می توان اسفاده کرد. از جمله پروانه های مکنده صنعتی در حالت فن ساتریفیوژی می توان پروانه های Forward inclined یا پروانه با انحنای رو به جلو،Radial Blade یا پروانه های شعاعی،Radial Tip یا پروانه های با تیغه های نوک شعاعی، Backward یا پروانه های  با پره های شیب به عقب می توان نام برد.

فن جریان محور

از فن های جریان محور عموما برای تهویه هوا استفاده می شود و از این مدل فن  برای مکنده CNC استفاده می شود.

راهنمای خرید مکنده CNC

مواردی که برای خرید مکنده CNC باید به آن توجه کرد عبارت است از قدرت الکترو موتور مکنده صنعتی، تعداد دور چرخش الکترو موتور، نوع فن و پروانه استفاده شده در مکنده صنعتی، تعداد پره های پروانه و جنس پره ها (فلزی، پلاستیکی،…)، محفظه انتقال مواد می باشد.

اگر قصد خرید مکنده CNC با تداوم کار و قدرت انتقال ذرات ریز و درشت همراه با گردو غبار را دارید از مکنده سانتریفیوژی با پروانه فلزی استفاده کنید، چرا که قابلیت انتقال تکه های درشت را نیز دارا می باشد. البته قدرت الکترو موتور نیز در انتقال این مواد بسیار مهم می باشد.

در صورتی که به دنبال خرید مکنده CNC با تداوم کار کم و فقط  انتقال گرد و غبار ناشی از کار دستگاه CNC هستید یک دستگاه مکنده با قدرت موتور متوسط نیم اسب بخار با پروانه های پلاستیکی هم برای شما مناسب خواهد بود.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با واحد فروش